Slaap je slecht? Wetenschappers geven tips om dit op te lossen

Rugpijn. Nek pijn. Kroelen en draaien. Snurken. Been krampen. Iedereen heeft zijn eigen unieke reeks slaapproblemen waar ze last van hebben, en hun partner waarschijnlijk ook. Voor veel mensen is slapen UITPUTTEND!

Gelukkig hebben slaapwetenschappers manieren bedacht om je te genezen. Door deze aanbevelingen te volgen, kun je al je frustrerende slaapproblemen voorgoed oplossen!

Rugpijn

Als je wakker wordt met een stijve of pijnlijke rug, is het uitermate belangrijk dat je de normale rondingen van je wervelkolom behoudt. Je kunt dit doen door het volgende te doen:

Koop een nieuw matras. Een te zacht matras is slecht voor mensen met slechte ruggen. Als je matras zacht is, probeer dan een harder matras te kopen.

Slaap op je rug. Mensen met rugpijn slapen op hun rug en kussens onder hun knieën. Het kussen helpt de natuurlijke kromming van de wervelkolom te herstellen en de spanning in de pezen te verminderen. Als je extra ondersteuning nodig hebt, plaats dan een opgerolde handdoek onder je onderrug.
Slapen op je buik? Er is ook een positie voor jou! Plaats een kussen onder je onderbuik en bekken zodat je niet geneigd bent voorover te buigen.

Of misschien ben je een zijdelingse slaper? Slaap in de foetushouding door je benen naar je borst te houden en je ruggengraat op natuurlijke wijze gebogen te houden. Plaats een klein kussen tussen je knieën om de spanning van je onderrug te verminderen.

Schouder pijn

Als je elke ochtend met een pijnlijke schouder wakker wordt, komt dat omdat je elke avond aan op dezelfde kant slaapt. Vermijd slapen op je buik omdat dit een verkeerde uitlijning van de schouders veroorzaakt.

Slaap op je rug. Vermijd donzige kussens, omdat deze ook uitlijning van de schouder veroorzaken. Plaats nog een kussen op je buik en houd het in de juiste en stabiele positie.

Kun je niet op je rug slapen? Probeer te slapen aan de kant die je geen pijn doet. Trek je benen omhoog in de foetushouding en plaats een kussen tussen je knieën. Doe je handen niet onder je hoofd.

Nek pijn

Als je last hebt van nekpijn, heeft je nek betere ondersteuning nodig tijdens je slaap.

Slaap op je rug met kussens en kussens onder elke arm. Kies dan je kussens heel voorzichtig, net zoveel als je pijn is. Kies voor orthopedisch of rolkussen.

Als je een op je zijkant slaper bent, gebruik dan een mooi plat kussen – idealiter een niet groter dan 6 centimeter hoog. Idealiter zou je kussen hoger moeten zijn dan de breedte van je schouder. Een kussen wat hoger is dan dat, zorgt ervoor dat je nek in een onnatuurlijke positie blijft. Als je een buikslaper bent, gebruik dan het dunste kussen dat je kunt vinden. Slapen op je buik is een van de slechtste plekken waar je in kunt slapen als je last hebt van nekpijn.

Je kunt niet wakker worden

Kan je niet makkelijk wakker worden? Ga tegelijkertijd naar bed en stel vervolgens elke ochtend (ook in het weekend) je wekker op dezelfde tijd in. Door dit een paar weken te doen, zal de interne wekker van je lichaam je uit je bed duwen voordat je echte alarm begint.

Snurken

Snurken is een van die dingen die andere mensen in de hand houdt en een relatie daadwerkelijk kan schaden. Gelukkig, als je een snurker bent, zijn er dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je partner een goede nachtrust heeft.

Vermijd slapen op je rug. Slapen op je rug laat je keelweefsel zakken en je achterste valt in je keel, vernauwend de luchtwegen, waardoor het snurken veroorzaakt wordt.

Kies verstandig je kussen. Zachte kussens hebben de neiging om snurken te verergeren, omdat ze je toestaan ​​je hoofd nog meer te kantelen. Als je een zacht kussen wil gebruiken, kun je het ook voor meer hoogte gebruiken.

Slaap op je zij. Met je hoofd liggend in zijn natuurlijke positie, is er geen manier om je luchtstroom beperkt te houden.

Train de spieren van je tong en keel. Dit zal helpen ze te versterken en het snurken te verminderen.

Been krampen

Heb je je kuiten of andere beenspieren ooit teveel uitgerekt waardoor je schreeuwend van de pijn wakker werd? Krampen zijn PIJNLIJK met een hoofdletter “K” en zijn niet alleen een bijproduct van uitdroging.

Bijna 80% van de mensen heeft last van krampen in de benen tijdens het slapen en kan verband houden met een soort van zenuwbeschadiging, ziekte of gebrek aan sporenelementen. Als je vaak krampen krijgt in je slaap, praat dan met een arts. Als het echter een incidenteel probleem is, stop de krampen dan als ze zich voordoen door de kuitspier te rekken. Je kunt ook proberen je benen te strekken of te masseren voordat je naar bed gaat.

Wakker liggen

Een reden waarom zoveel mensen tegenwoordig niet in slaap kunnen vallen, is vanwege elektronica. Het blauwe licht van telefoons, iPads en laptops beïnvloedt onze slaapcycli en spoort je geest aan wakker te blijven wanneer je lichaam zegt dat het wil slapen. Ik weet dat het moeilijk kan zijn, maar stop alle elektronica zelfs een uur voor het slapengaan weg.

Bovendien, consumeer geen cafeïne minstens zes uur voor het slapengaan. Dit betekent geen chocolade – sorry!

Train niet alleen in de ochtenden – maak ook een middagroutine. Dit zal je hele lichaam helpen klinken, de bloedsomloop verbeteren en je lichaam op een fatsoenlijk uur voorbereiden op bed (omdat het uitgeput zal zijn!).

Regelmatig wakker worden

Als je vaak midden in de nacht wakker wordt, kan dit iets te maken hebben met de temperatuur in je kamer. De ideale slaaptemperatuur is 20-22 graden Celsius.

Gebruik bovendien geen alcohol voordat je naar bed gaat, omdat alcohol de waterhuishouding in je lichaam verstoort en je slaapcyclus negatief beïnvloedt.

Andere slaapproblemen

Heb je last van brandend maagzuur? Ga op je linkerkant liggen, omdat dit voorkomt dat de maaginhoud terugkeert naar de slokdarm en zo brandend maagzuur voorkomt.

Als je benen ’s nachts pijn doen, houd dan je benen opgetild met een rolkussen of de voet van je bed. Hierdoor kan het veneuze bloed naar beneden stromen, waardoor de pijn wordt verlicht. Probeer ook je benen licht te masseren voordat je gaat slapen en vermijd het nuttigen van cafeïne minstens zes uur voordat je in bed kruipt.

Daar heb je het!
Test deze geweldige slaaptips en laat ons weten hoe je slaapt!

-----------------------------------------------------

Ben jij op zoek naar een verbeterde nachtrust? De ergonomische hoofdkussens van 
iPillow™ helpen je hierbij. 

Voordelen van het iPillow™ ergonomische hoofdkussen:

  • Traagschuim heeft een vaste vorm en biedt dus ontzettend goede ondersteuning aan nek, rug en hoofd.
  • Vermindert schouder-, rug- en nekpijn door een onjuiste slaaphouding.
  • 89% van de gebruikers geeft aan dat zij een betere nachtrust hebben.
  • Het ergonomische ontwerp corrigeert de slaaphouding.
  • Vermindert slaapapneu en slaaprimpels (compressierimpels).

    Meer info vind je hier
    Tijdelijk zeer aantrekkelijk geprijsd + je krijgt een gratis E-book met de allerbeste slaaptips