Slapen met de verwarming aan is mogelijk slecht voor je gezondheid

Wanneer het weer buiten de Baltische niveaus bereikt (in ieder geval voor Nederland), is het verleidelijk om de verwarming de hele nacht aan te laten zodat je lekker lekker wakker wordt.

Dit kan echter meer schade aanrichten dan goed – en we hebben het niet alleen over uw elektriciteitsrekening. Het kan zelfs de reden zijn dat je die verkoudheid niet kunt verleggen.

Onderzoek heeft aangetoond dat bijna de helft van de mensen die ’s nachts slapen met hun verwarming aan, zich de volgende dag ziek voelen.

Uit het onderzoek, uitgevoerd door Slumberdown, bleek dat 46 procent van de mensen die sliepen met hun verwarming zich ’s ochtends ziek voelden, waarbij 37 procent symptomen meldde, waaronder hoofdpijn, een droge mond en uitdroging.

Ondertussen meldde een op de vijf mensen dat ze ’s nachts wakker werden met een zweet hoofd, wat nooit goed is om mee wakker van te worden.

Slumberdown slaapdeskundige professor Jason Ellis zei: “Onze lichamen doen veel werk voor ons tijdens de slaap.

“Als onderdeel van dat proces verandert onze lichaamstemperatuur in de loop van de nacht en hebben we de neiging om af te koelen voor het slapengaan en dan natuurlijk op te warmen tegen de ochtend.

“Als zodanig gaan we misschien warm en gezellig naar bed, maar zoals uit het onderzoek blijkt, worden we warm en lastig wakker. De sleutel is comfortabel zijn wanneer je naar bed gaat en de hele nacht comfortabel blijven.

“Hoe comfortabeler je bent, hoe minder waarschijnlijk dat je ’s nachts of te vroeg in de ochtend wakker wordt.”

Op het moment dat je naar buiten gaat voor dat gevreesde woon-werkverkeer, wordt je lichaam van het ene uiterste naar het andere gelanceerd.

Dr. Maurice Pye, consultant cardioloog in het York Hospital, zei tegen The Daily Mail: “Temperatuurveranderingen kunnen de bloedsomloop behoorlijk beïnvloeden.

“Als je van warm naar koud gaat, kan dat je bloeddruk verhogen op een manier die de bloedtoevoer naar het hart kan beïnvloeden. Het veroorzaakt een reflex die de slagaders vernauwt, wat de bloedtoevoer naar de hartspier vermindert. Dit kan angina veroorzaken , hartaanvallen of veranderingen in het hartritme.


“We hebben angina-patiënten die zeggen dat ze prima zijn in de meeste kamers, maar zodra ze naar boven gaan naar de slaapkamer, waar het misschien koeler is, krijgen ze pijn op de borst.”

Maar dat betekent niet dat je wakker moet worden in een ijzige kamer, en het betekent ook niet dat je hart gaat sluiten als je thuis je verwarming aanhoudt.

Zoals vaak in het leven, is matiging de sleutel. Dr. Pye zegt te streven naar een ‘redelijke temperatuur’ tijdens de nacht, boven de 18 ° C, in alle kamers die u regelmatig gebruikt.

-----------------------------------------------------

Ben jij op zoek naar een verbeterde nachtrust? De ergonomische hoofdkussens van 
iPillow™ helpen je hierbij. 

Voordelen van het iPillow™ ergonomische hoofdkussen:

  • Traagschuim heeft een vaste vorm en biedt dus ontzettend goede ondersteuning aan nek, rug en hoofd.
  • Vermindert schouder-, rug- en nekpijn door een onjuiste slaaphouding.
  • 89% van de gebruikers geeft aan dat zij een betere nachtrust hebben.
  • Het ergonomische ontwerp corrigeert de slaaphouding.
  • Vermindert slaapapneu en slaaprimpels (compressierimpels).

    Meer info vind je hier
    Tijdelijk zeer aantrekkelijk geprijsd + je krijgt een gratis E-book met de allerbeste slaaptips